what are you talking about?

2017年4月5日

Fire Gem Dragons 火焰寶石龍

資料來源:龍洞百科
發佈時間:2017/3/19
棲息地:火山



This rough egg has shimmering veins of blue crystal running across its surface.
這粗糙蛋的表面爬滿發著光的藍水晶脈。
This rough egg has shimmering veins of red crystal running across its surface.
這粗糙蛋的表面爬滿發著光的紅水晶脈。
This rough egg has shimmering veins of green crystal running across its surface.
這粗糙蛋的表面爬滿發著光的綠水晶脈。




Aww... It’s a cute baby dragon. It’s always proudly preening its patches of colorful scales.

噢……是個可愛的龍寶寶呢。牠總是得意洋洋地展示他色彩鮮豔的龍麟。



Aww... It’s a cute baby dragon. It’s always proudly preening its patches of colorful scales. And look! It has grown wings! It must be close to maturing.

噢……是個可愛的龍寶寶呢。牠總是得意洋洋地展示他色彩鮮豔的龍麟。而且你看!牠長出翅膀了!牠肯定快要長大成龍了。



Fire Gem Dragons are a colorful, flamboyant breed often found in hot climates, particularly around active volcanoes. Their broad tails store the flames they breathe, which are colored by the heavy amount of minerals in the water they drink. These dragons come in a variety of colors, and will collect shiny trinkets and stones that match their own coloration. Despite their hoarding tendencies, though, Fire Gem dragons are social and will often congregate in groups and show off their collections while fawning over the stones their friends and rivals have gathered, occasionally arranging trades.

火焰寶石龍是種經常在炎熱氣候──尤其是活火山附近──被發現的色彩華麗鮮艷龍種。牠們的寬尾能鎖住那些呼出的火焰,其顏色則取決於牠們平日飲水中的大量礦物。火焰寶石龍顏色多變,且喜歡收集類似牠們色澤的閃亮飾物跟石頭。儘管囤積成性,火焰寶石龍其實很常社交並會經常舉辦集會,炫耀自己的收藏,誇讚友人或敵人收集的,偶爾也會互通有無。


※ 補充資料如下:

● 不管是撿來的或是繁衍的都是看龍洞時間來決定顏色。

藍色──12am, 3am, 6am, 9am, 12pm, 3pm, 6pm, 9pm
紅色──1am, 4am, 7am, 10am 1pm, 4pm, 7pm, 10pm
綠色──2am, 5am, 8am, 11am, 2pm, 5pm, 8pm, 11pm

● 有人問說「藍色公龍的伸爪模樣──他是在炫耀寶石嗎?他看上去就像是在說『看我的亮閃閃,可漂亮了對吧!』」

作者回應:
在我設計牠們時曾經糾結過說「那爪子該怎麼辦」。
Birdzgoboom 開玩笑地建議說「jazz 手」。
於是就這樣決定了。

※ 「jazz 手」指得是「雙手五指張開,手心朝外向觀眾」的姿勢,可以點最開頭的連結參考圖片。


● 一些關於龍的更多行為:
1. 喔天,這些傢伙愛死了亮閃閃。牠們喜歡把自己弄得亮閃閃,也愛收集亮閃閃。牠們在這方面有些神經質,照料寶石像是照料自己的麟片一樣要毫無瑕疵的乾淨,且時不時就會被發現在打掃自己的窩。
2. 社交達龍,偏好經常聚聚聊八卦互通有無。在牠們的社會中偷其他龍的收集品是會被人皺眉頭的,是個會導致被整群放逐的行為。
3. 沒有明確的社會階層,但通常最大一群的龍會被認為是領頭的存在。其他龍會前去協助排除爭紛等。
4. 時不時能聽說到有火焰寶石龍與人貿易的傳聞。

2 則留言:

  1. 感謝大大每一次的翻譯
    然我我把龍洞放置了半年(躺
    錯過了聖誕節跟情人節<===等明年吧你
    這三隻好難撿!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝喜歡!
      然而我也很多時候需要小夥伴提醒才記得有龍(抹臉
      長篇文章我還是沒啥時間翻....
      我盡量不要在五月結束了還沒把新龍資料弄出來orz


      然後撿龍真的過時間就不方便啦ˊˋ
      看看有沒有小夥伴願意和你換個龍吧//

      刪除

雖然有時候可能會莫名被 blogger丟到垃圾留言區,我都會記得去撈撈的。

check it out


Eggs around the world