what are you talking about?

2019年3月1日

Sakuhana Wyvern 花綻雙足翼龍

資料來源:龍洞百科
發佈時間:2019/2/14
棲息地:全地圖。2019情人節龍。



This warm egg is surrounded by plants.
這顆溫暖的蛋被植物環繞著。




Aww... It’s a cute baby dragon. It is exceptionally playful and grass springs up wherever it lays.

噢……是個可愛龍寶寶呢。牠特別貪玩,所到之處皆欣欣向榮。


Aww... It’s a cute baby dragon. It is exceptionally playful and grass springs up wherever it lays. And look! It has grown wings! It must be close to maturing.

噢……是個可愛龍寶寶呢。牠特別貪玩,所到之處皆欣欣向榮。而且你看!牠長出翅膀了。牠肯定快要長大成龍了。


The Sakuhana Wyverns are known for their alluring beauty and the sweet, pleasant aroma that follows them everywhere. Though they may be courted by numerous potential mates, a Sakuhana typically will only choose one and remain with them for the rest of their lives. They are very playful dragons that are always active and rarely sit still for long. Because of this, they are typically only seen during Spring, settle down for just long enough to find their mate. The presence of a Sakuhana always brings an influx of warmth and new growth; the dragons make use of their innate magic to help bring about an early Spring.

花綻雙足翼龍因其動人的外表,及其所到之處皆散發著令人心神愉悅的甜美香氣而聞名。儘管其追求者眾多,花綻雙足翼龍一般來說只會從中挑選一位,與之共度餘生。牠們十分好玩、愛動,很少能坐得住;也因此牠們通常只在春季出沒,找到終身伴侶就離去。花綻雙足翼龍的出現總伴隨著暖氣湧入及新生萌發,牠們會利用自己這天生的魔力,協助早春的開始。

※ Saku Hana 的話就是日文的「咲く花」,也就是「綻放的花朵」的意思。不過根據作者的說法,確實是取日文「櫻花(さくら 桜 sakura)」的意思。
※ 以下是作者對於這種龍的詳細補充:



1. 全身佈滿細小的虹光鱗片。
2. 每頭花綻雙足翼龍 皆有自己獨一無二的斑紋。
3. 牠們的翅膀比自身大了不少,讓牠們能飛得飛快。
4. 花綻雙足翼龍會用櫻花來打扮自己的龍角跟巢穴。
5. 花綻雙足翼龍少有侵略性強的,只是不要隨意靠近剛成年的比較好。
6. 牠們喜好在樹林間嬉鬧、跳舞。
7. 牠們從未以魔法傷人過。
8. 花綻雙足翼龍的樂天性情會傳染給其他的動物跟龍種。
9. 當你附近有一頭花綻雙足翼龍時,你會看到比往常還更多的花朵,這是因為牠們在用自己的魔力協助春天降臨。
10. 牠們喜歡住在櫻花樹附近。
11. 花綻雙足翼龍喜歡用花和帶魔力寶石來布置自己的家。
12. 有時候會在山間出沒。
13. 花綻雙足翼龍會以櫻花為時,但也會留下足夠的量讓櫻花樹得以結果。
14. 除了花朵外,牠們也以昆蟲、蜂蜜和各種水果為食。
15. 剛出生的幼龍無法飛行。
16. 幼龍本身不具有如此多彩的斑紋,要等再長大點才會擁有。
17. 因其好玩的天性,極容易被馴養。















沒有留言:

張貼留言

雖然有時候可能會莫名被 blogger丟到垃圾留言區,我都會記得去撈撈的。

check it out


Eggs around the world